Výživové poradenství

Pochopit vliv hladiny krevního cukru na váš metabolismus je velmi důležité. Existují čtyři hlavní "fáze", mezi kterými bude váš metabolismus přecházet. Pokud přijmete menší množství kalorií, než spotřebujete, zhubnete. Buď odbouráváte tuky, nebo svalovou hmotu. Pokud přijmete větší množství kalorií, než vydáte, budete naopak na váze přibývat...

Způsobů, jak nabrat spoustu svalové hmoty, je jednoduchý. Potraviny, které je doporučeno jíst pro budování svalové hmoty, byste beztak měli jíst i normálně, ať už chcete zhubnout, přibrat nebo si váhu udržet. Když chcete přibrat, musíte jich prostě jíst víc. "Prostě jíst víc" se ale lehko řekne a hůř udělá.

Jak vaše strava ovlivňuje hormony ve vašem těle? Tohle je skutečně jedno z témat, o kterém vám chci něco říct, protože lidé si často neuvědomují, že to, co jedí, ovlivňuje hormony v jejich těle. Například když se snažíte nabrat svalovou hmotu nebo spalovat tuky, vaším nepřítelem se stane jeden z hormonů - ESTROGEN.

Co je kalorie? Kalorie je vědecký termín označující jednu jednotku energie. Tato energie je spotřebovávána při chůzi, mluvení, dýchání, spánku, strečinku, běhání. Kalorie spalujeme při každé činnosti. Tělo využívá energii spalováním kalorií získaných z jídla, proto si často pojem kalorie spojujeme s držením diet a hubnutím.

Pokud svému autu nedodáváte správné palivo ve správný čas, bude jeho výkon dost mizerný, nebo se zastaví úplně. Sacharidy (zastarale též karbohydráty) jsou pro vaše tělo právě takovým palivem. Jedná se ale o palivo s krátkodobým účinkem, takže pokud jej ve správném množství a ve správný čas nedoplníte, může vám snadno dojít.

Pokud chcete vypracovanou postavu, kterou vám všichni budou závidět, může se vám za pomoci několika základních výživových pouček podařit dosáhnout vašeho cíle mnohem rychleji. Dodržování vyrovnaného jídelníčku, cvičení a odhodlání jsou to, co potřebujete, ale někdy je těžké dát tyto tři body dohromady. Právě odhodlání je obvykle první překážkou.

Zajímá Vás jaké množství sacharidů, bílkovin nebo tuků obsahují různé potraviny? Jaké potraviny si vybírat při dietě či redukčním programu? Porovnejet fakta s tím co slišíte od různých rádců a sami si upravte jídelníček. Je to tak snadné!

Pokud začnete svůj den snídaní a během dne pak sníte dalších 4-5 jídel, vaše tělo bude mít stále dostatek energie. Pokud budete jíst průběžně, budete mít také dost energie na to činit zdravá rozhodnutí a vyhnete se situacím, kdy většinu denního příjmu kalorií zkonzumujete najednou večer. Svačiny mezi jídly jsou také dobrý nápad.

Doporučené množství bílkovin pro budování svalové hmoty pro silové sportovce je 1,6 až 1,7 gramu na jeden kilogram tělesné hmotnosti. Pokud vážíte 90kg, znamená to 145-154 gramů bílkovin za den. Více než 2 gramy bílkovin na kilogram váhy nemají podle vědeckých výzkumů na tvorbu svalové hmoty žádný vliv. Hodně bílkovin získáte z nízkotučných mléčných výrobků a rostlinných zdrojů bohatých na bílkoviny, jako je např. sója. Zahrňte je proto do svého jídelníčku.

Proteiny, které neobsahují vaječný žloutek ani bílek jsou: Whey Protein Isolate http://usn.co.cz/proteiny/whey-protein-isolate ultra čistý zdroj bílkovin obsahuje 87 g bílkovin na 100 g prášku, doporučila bych v případě, že vaše klientka chce budovat svaly. 

Dále je to Casein Protein, také pro budování svalové základny, vhodný spíše navečer pro pozvolné uvolňování proteinu: http://usn.co.cz/proteiny/8-hour-premium-casein-vanilla-908g.

 Jako ranní snídani či dopolední svačinku bych doporučila Whey and Oats http://usn.co.cz/proteiny/whey-oats proteinovou ovesnou kaši s vitamíny.

Iontové nápoje jsou v tomto období více než kdy jindy aktuální. Je teplé počasí a skoro všichni jezdí na kole, běhají a provozují další sporty. Tělo ztrácí tekutiny potem. Říká se, že pot je slaný, a je to tím, že se z těla vyplavují minerální látky neboli ionty sodíku, draslíku, chlóru aj. Tím se tělo dostává do nerovnováhy a může dojít až ke kolapsu, kterému jde zabránit podáváním iontových nápojů.

Iontové nápoje dodávají sportovcům ztracené množství tekutin, minerálů a iontů, dodávají energii, pomáhají udržet konstantní hladinu výkonu, zabraňují křečím a kolapsům, udržují rovnováhu v organismu.